Tags

, , ,

Schilderijtjes - do it yourself

Je kent de schilderijtjes vast wel van onder andere Lifestyle en VT Wonen. Fantastisch, maar prijzig. Zeg nou zelf, wat is het nou?! Wat verf op een doek… I can do that! So I did!  Super easy!

Je hebt wat canvasdoeken nodig. Groot, klein, vierkant, driehoek; het maakt allemaal niks uit. Als je net zoals ik voor meerdere gaat, is het juist wel leuk als er verschil in het formaat, de manier van ophangen en de dikte van het canvas zit. De canvasdoeken kun je heel goedkoop verkrijgen, bijvoorbeeld bij een winkel zoals de Action.

Verder heb je alleen nog een dikke en een dunne kwast nodig en wat verf. Deze spullen kun je overigens ook heel goedkoop bij de Action kopen. Ik heb zelf gewoon wat muurverf gebruikt die ik nog over had. Dat kan natuurlijk ook.

Als je de spullen hebt kun je aan de slag. De canvasdoeken geef je met de grote kwast snel een basis kleur en laat je even een paar uurtjes drogen. Het enige wat hierna nog resteert is het schilderen van de woorden, zinnen en/of quotes. Je kunt dit uit de losse pols doen of je kunt wat mallen uitprinten zodat het er allemaal wat strakker uit komt te zien. Mijn voorkeur is uitgegaan naar de losse pols, omdat het wat speelser oogt.

Het uitkiezen van de woorden, zinnen en/of quotes is natuurlijk geheel persoonlijk. Zelf heb ik de nadruk gelegd op de basis van mijn relatie met mijn vriend en de stap samenwonen en het kopen van een huis. Voor ons is de basis heel belangrijk & home is where the heart is ;)

With love ♥ S.

