Tags

, ,

Photo 17-10-13 15 39 44

Hoera voor mij!!!!!!!! Voor het eerst ben ik helemaal alleen gaan lunchen!

Aangezien ik in Rotterdam Centrum werk wil ik best nog wel eens door de stad lopen en lekker winkelen of ergens even wat te eten halen. Gezellig met een collega of vrienden even lekker lunchen. Allemaal helemaal leuk! Maar eigenlijk ga ik nooit alleen ergens zitten. Ik haal dan ergens wat en neem het mee naar kantoor waar ik het oppeuzel!

Onder het mom van “veranderingen” en “laten we eens iets nieuws proberen” besloot ik vandaag dan maar eens de gok te nemen. Ik heb lekker bij de La Place een soepje gehaald en ben vervolgens aan een tafeltje bij het raam gaan zitten waar vanuit je mooi op het Binnenwegplein kijkt.Boekje erbij en daar zat ik dan…. Helemaal alleen!

Ik vond het apart, maar ook wel lekker. Ik ben iemand die niet heel graag alleen is. Maar ik moet toegeven dat dit toch wel even lekker was. Ik hoefde niet te praten, niet te luisteren, niet na te denken gewoon eventjes helemaal niets. Zo ben ik dan ook niet verder gekomen als bladzijde 2 in mijn boek.

Al starend naar buiten bedacht ik me dat ik dat toch maar mooi even gedaan had! Best wel een kleine overwinning vind ik zelf.

Als je zo alleen zit neem je je omgeving veel beter op. Je ziet dan wel de mensen die gekke dingen doen op straat, zoals dansen als ze net ergens de hoek omgaan en denken dat niemand ze kan zien. Of hun onderbroek tussen hun billen vandaan graaien, of stiekem hun neus even goed leeg roeren.  

Ook kan je dan lekker de gesprekken van andere mensen volgen en krijg je zo af en toe nieuwe weetjes te horen. Soms hoor je helaas ook dingen die je niet zo nodig had hoeven te weten. Zoals bijvoorbeeld over de stoelgang van de mevrouw het tafeltje achter je!

Om deze mini overwinning te vieren besloot ik een lekkere Latte te halen bij het koffiezaakje om de hoek en deze mee te nemen naar kantoor.

Terwijl ik daar op mijn koffie stond te wachten stond ik ook eventjes helemaal alleen de omgeving in mij op te nemen, ondertussen pakte ik alvast een zakje suiker en opende deze alvast. Ok…. 2 zakjes suiker! Nee sorry ik lieg…. heel slecht maar 3 zakjes, anders vind ik het niet lekker. Volgens een hoop mensen is het dan geen koffie meer.

Afijn ik sta heel braaf te wachten met mijn 3 zakjes suiker en sta een beetje weg te dromen. Ondertussen wil ik ook even kijken hoelaat het is dus ik draai mijn arm om naar mijn horloge te kijken, niet denkende aan de zakjes suiker in mijn hand die ik alvast had open gemaakt……. nou laat ik het zo zeggen…. ze kunnen daar best wel eens last krijgen van mieren een dezer dagen en ik moet even hoog nodig mijn schoenen en sokken uit kloppen!

 Al met al een mini overwinning voor mij met een mini blunder als topping!  Enjoyed this day!

Photo 26-09-13 12 56 20

With love ♥ N.

