Tags

, , , , , , , ,

112

Ik zal eerlijk bekennen dat ik niet vaak een boek lees. De meeste goeie boeken worden toch verfilmd en dan kies ik voor voor film. Beetje lui ik weet het.

 

Zo nu en dan lees ik toch een boekje en dan kies ik vaak voor waargebeurde verhalen, omdat ik dat net iets interessanter en fascinerender vind.

 

Zo heb ik het boek “112 DAAR RED JE LEVENS MEE” gelezen. Hierin worden de verhalen verteld door mensen uit de meldkamer.

 

De manier waarop deze mensen met stress en paniek omgaan is wonderbaarlijk. Ze weten kalmte te houden en mensen echt te helpen. Dat iemand aan de telefoon soms het verschil kan maken tussen leven en dood is bizar.  Ik weet niet zeker of ik het aan zou kunnen.

 

Het is prachtig wat deze mensen doen, want stiekem zullen ze toch allemaal iets van hun werk mee naar huis nemen en vele gebeurtenissen zullen ze nooit meer vergeten.

 

Persoonlijk heb ik veel meer respect voor de mensen in de meldkamers gekregen.

http://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresultaten/Ntt/112+daar+red+je+levens+mee+boek/search/true/searchType/qck/N/8299/sI/true/sA/200/sc/books_all/index.html

With love N.

 

 

 

