Tags

, , , ,

kn1

Knoflook snijden, of knoflook persen?

Ik heb eens begrepen dat je knoflook moet snijden in plaats van persen. Normaal perste ik het altijd, dus ik ben overgestapt op snijden. Het vervelende aan snijden vind ik dat je vingers zo lang blijven stinken. En aangezien ik van makkelijke dingen hou, ben ik op zoek gegaan naar iets makkelijks.
Gelukkig heb ik iets gevonden.

De knoflooksnijder.

kn2

Ik vond het bij Oil & Vinegar. Wat sowieso een super leuke winkel is met lekkere en leuke dingen.
Het apparaatje werkt heel simpel. Hij is op 2 manieren te openen: aan de bovenkant met een klein klepje om de teentjes knoflook in te doen en je kan hem helemaal open klappen voor schoonmaak. De mesjes kan je er ook uithalen om schoon te maken. Alles kan in de vaatwasser.

Teentjes knoflook erin en gewoon met de wieltjes over het aanrechtblad, de tafel of iets ander rijden. Een paar keer heen en weer en klaar is je gesneden knoflook.
Ideaal en een musthave voor in je keuken!

Er is ook een iets grotere variant, deze is voor bijvoorbeeld sjalotjes.
Kijk maar eens op http://nl.oilvinegar.com/garlic-cutter.html

With love N.

