Tags

, , , , , , ,

pll1

“Friends share secrets. That’s what keeps us close.”

Spannende, vrouwelijke series; ik kan er geen genoeg van krijgen! Eén van mijn nieuwe favorieten is Pretty Little Liars. Pretty Little Liars is de verfilming van de gelijknamige boekenreeks geschreven door Sara Shepard.

Vanaf het de allereerste aflevering – sterker nog; vanaf het liedje en begin filmpje die mij de kriebels geven– heeft de serie mij in haar ban.

Het verhaal gaat over de vier meiden: Aria, Hanna, Emily en Spencer. Ze zijn allerbeste vriendinnen. Alison was vroeger ook een vriendin van de meiden. Precies één jaar voordat de eerste aflevering is Alison verdwenen.

De vriendinnen zijn het jaar daarna uit elkaar gegroeid. Maar dan! Alison’s lichaam wordt gevonden. Op de begrafenis ontmoeten de meiden elkaar weer en ontvangen ze alle vier een berichtje van een persoon die zichzelf “A” noemt en het is geen aardig berichtje. Vanaf dat moment heeft A de touwtjes in handen. A wil hun levens verwoesten en probeert de meiden uit elkaar te drijven. Chantage, moord, leugens, bedrog; A gebruikt werkelijk alles. A dreigt alle geheimen van de vriendinnen te verhullen.

Maar wie is A?! Is het Alison? Maar wie hebben ze dan begraven? En waarom zou Alison hun leven willen verwoesten? Maar wie is dan A?!!

“It’s immortality my darlings.”

De serie is echt een aanrader. Meer zal ik er niet over vertellen… Deels omdat er veel te veel is om te vertellen en deels omdat je het echt zelf moet zien! Ik ben inmiddels bij aflevering 13 van seizoen 4 en geloof me.. SPANNEND!

With love   S. (& A ;))

