Tags

, , , , , ,

Een fruitmaniac, dat ben ik wel een beetje. Ik vind fruit gewoon heel lekker. Ook echt alle soorten. Elke dag voordat ik ga werken haal ik dan ook iets van fruit. Het kan een appel zijn, een bakje ananas, een zak mandarijntjes, een doosje druiven, echt van alles. Het is maar net waar ik trek in heb.

Laatst liep ik door de Albert Heijn en ik stond te treuzelen bij de fruitafdeling. Ik kon maar niet kiezen. En toen zag ik iets raars liggen…

granaatappelpitjes1

Granaatappelpitjes! Het eerste wat in me opkwam was IEL, wie eet er nou pitjes?! Het kan aan mij liggen, maar ik had ze nog nooit eerder gezien.

Thuis heb ik het even gegoogled en ik kwam erachter dat het supergezond is. De pitjes schijnen veel kalium en vitamine C te bevatten. Ook zouden de pitjes meer polyfenolen bevatten dan groene thee en rode wijn en hierdoor ontstekingen remmen, bloeddruk verlagen, zorgen voor een mooie huis en oogkwalen verminderen. Ook zouden de pitjes een preventieve werking tegen kanker en hart- en vaatziekten hebben en daarbij zouden de pitjes ook nog, ja wel, erectie problemen voorkomen.

De pitjes zouden dus echt een soort van wondermiddel zijn.. De volgende dag heb ik natuurlijk een doosje granaatappelpitjes gekocht in het kader van must try everything!

Ik vind ze echt heel lekker!!! Heel gek, dat wel. Het is een soort mini mini mini druifje waar een pitje in zit.

Of de pitjes echt gezond zijn.. Dat geloof ik best. Of de pitjes echt een wondermiddel zijn.. Ik betwijfel het, maar wie weet. Het kan in ieder geval geen kwaad om ze te eten!

With love  S.

