Tags

, , , , , , , , , ,

The future of dining!

Hotter than hot: het Aziatisch touch table restaurant en cocktail bar Izkaya (www.izkaya.com). Izkaya zit op de lijnbaan 40 in Rotterdam (voor de kenners: naast de Feyenoordshop).

Izkaya is uniek en ik kan mij niet anders voorstellen dan dat Izkaya immens populair zal gaan worden!

Wat Izkaya zo anders maakt dan andere restaurants is natuurlijk het touch table concept! De naam zegt het al; je zit aan een “touch table”.  Via de tafel regel jij alles zelf.

Zo kun je de sfeer van je tafel zelf bepalen door een virtueel stilstaand of bewegend “tafelkleedje”. Wij hadden een jarige onder ons dus het Happy Birthday “kleedje” was helemaal top.iz1

Het belangrijkste wat je met de tafel kunt is natuurlijk het bestellen van eten en drinken. Dit gaat allemaal via applicaties op je tafel en dus niet via een ober. Via een menu kom je bij de voorgerechten, hoofdgerechten, bijgerechten en desserts. Op de plek waar je bord komt te staan zie je hoe het geselecteerde gerecht er uit ziet. Een soort preview in het kader van what you see is what you will get. Aan de zijkant van de preview verschijnt tegelijkertijd een best uitgebreide beschrijving van het gerecht. iz2 iz3

Nadat je de gerechten hebt besteld worden ze binnen 15 minuten aan je tafel gereserveerd. Het door Izkaya aangeboden menu is ernom divers. Je kunt alle kanten op en er is dus ook altijd wel iets wat je lekker vind. De gerechten zijn een beetje in een soort van tapasvorm en je kunt dus ook ideaal van elkaar wat proeven. De gerechten die ik heb geproefd/gegeten vond ik echt heerlijk. Om alle gerechten die we hebben gegeten al te laten zien is een beetje teveel van het goede, dus ik hou het eventjes bij mijn twee favorieten:

iz4

De oesters geserveerd met een mousse van rode biet waren echt super. Op de mousse van rode biet na dan. Die ben ik helaas niet tegengekomen…

iz5

MIJN ABSOLUTE FAVORIET: de in pandan bladeren gefrituurde kip, citroengras, knoflook, sjalot en honing. Dit was zooooo lekker. De pandan bladeren moet je even afwikkelen en dan is het smullen geblazen. Alleen voor dit gerecht zou ik hier al terugkomen.

Verder biedt de touch screen tafel de mogelijkheid om een live een kijkje te nemen in de keuken en om bij gebrek aan een leuke gesprekspartner een spelletje te spelen. Ook kun je alvast uitzoeken waar je na het eten een drankje wilt gaan doen en kun je zelfs via je tafel een taxi bestellen.

Kortom, een hoop overbodige luxe die je niet gebruikt, maar wat allemaal wel heel erg leuk is. Izkaya is wel absoluut een must go! Fancy, fancy, fancy! Bovendien zijn de cocktails ook lekkerrrrr! Love it!

With love S. 

