Tags

, , , , ,

Dankzij N. heb ik het stroofwafelijs van Hertog ontdekt en ben ik er verslaafd aan geraakt! Inmiddels ben ik erachter dat ik het ijs het lekkerst vind op een chocoladepannenkoek met slagroom of course. Vorige week vond ik het toch tijd voor iets nieuws. Maar wat!? Stroofwafelsoesjes kwam er in me op, maar daar had ik echt geen tijd voor. Dus die staan op mijn lijstje om nog een keer te maken. En ineens had ik het.. STROOPWAFELTAART! Ik ben nog even gaan googlen en er bestaan echt vele varianten. Na het lezen van diverse recepten kwam ik er toch op uit dat ik het gewoon op mijn eigen manier ging doen met als basis MonChou. De benodigdheden:

st1De bereidingswijze:

In de bakvorm heb ik als basis gewoon een taartbodem gelegd. Waarom zouden we het moeilijker maken als het makkelijker kan bij tijdgebrek! Vervolgens heb ik de twee pakjes grote stroopwafels in de keukenmachine gestopt zodat het kleine brokjes en kruimels werden. De MonChou heb ik samen met de slagroom, een zakje Klop-Fix en een eetlepel witte basterdsuiker door elkaar gemixt en hoppa de basis is klaar! De stroopwafelkruimels heb ik even een minuutje in de magnetron gedaan zodat het een lekker plakkerig boeltje werd.

Op de taartbodem heb ik een dikke laag van de MonChou mix gesmeerd, waarop ik een laag van de stroopwafelkruimels heb verspreid. Dit heb ik nog een keer herhaald en toen was de taart eigenlijk al klaar. Simpeler en sneller taart maken kan bijna niet! De bovenkant van de taart heb ik nog even een beetje versierd met de mini stroopwafels en klaar was ik al!

st2

De taart heb ik vervolgens een paar uurtjes in de koelkast laten opstijven en toen was het smullen geblazen.

Al zeg ik het zelf.. de taart was echt heerlijk!! Één stukje per persoon is echt wel genoeg, want het is een hele machtige taart. Het is echt zo’n taart waarvan je wil blijven en blijft eten omdat hij zo verschrikkelijk lekker is, maar je uiteindelijk misselijk bent omdat je er teveel van hebt gegeten.

Dus geniet, maar eet met mate!

With love s. 

