Tags

, , ,

Bij de winter en zeker de kerst horen natuurlijk kaarsjes! Heel, heel, heel veel kaarsjes. Kaarsjes maken het huis zo gezellig en je kunt er nooit genoeg van hebben.

Dit is een leuk en goedkoop kaarsenhoudertje om zelf te maken!

Om te beginnen heb je de volgende dingen nodig:

image

Het blikje is gewoon een leeg knakworstenblikje waar ik het etiket met wat warm water vanaf heb gehaald. Om gaatjes in het blik te maken heb ik de schroef (je kan natuurlijk beter een spijker gebruiken, maar die kon ik even niet vinden) heel kort boven de kaars gehouden zodat de schroef niet gelijk van het blik af zou schieten. Twee korte, zachte tikjes met de hamer op schroef is al genoeg voor een klein gaatje. Je kunt van alles in het blik schrijven, tekenen of wat dan ook met de gaatjes.

Om in de kerstsferen te blijven heb ik gekozen voor: “X-mas”. Nadat ik X-mas met gaatjes had geschreven heb ik het blik met grijze verf bespoten en net zoals bij het kerst schilderijtje (https://bloginfinitylifestyle.wordpress.com/2013/12/19/diy-christmas-painting/) de onderkant van het blik met nep sneeuw bestrooid. Even laten drogen, waxinelichtje erin en een leuk plekje vinden!

image

Whoop whoop! Een nieuw kaarsenhoudertje! Super simpel en leuk!

Ik denk dat ik er nog een aantal ga maken in verschillende kleuren voor in de zomer!

With love ♥ S.

