Tags

, , , , , , , ,

Wat is er nu lekkerder dan na een gezellig dinertje met je vrienden van een lekkere borrel door of bij je koffie te genieten. Een glaasje Disaronno ernaast of een scheutje Tia Maria door je koffie heen. Heerlijk!

Dankbaar ben ik mijn vriendinnetjes dan ook dat ze mijn vriend zo’n origineel, leuk en vooral lekker cadeau hebben gegeven. Tenslotte: wat van hem is, is van mij!

Ik heb het over Cafétique.

20131222_232832Cafétique zijn cupjes gevuld met een heerlijke likeur voor in of bij de koffie. Het zijn eigenlijk Nespresso cupjes, maar dan een slag groter. In één cupje zit precies genoeg.

De cupjes zijn er in de vier “smaken”:  ‘Italian Coffee’, ‘French Coffee’, ‘Irish Coffee’ of ‘Spanish Coffee’.

De Itialian Coffee is eigenlijk gewoon amaretto! Het smaakt naar bitterkoekjes.

De French Coffee is een sinaasappel likeur. Een hele diepe en warme smaak. Echt iets voor de winter.

De Irish Coffee is een likeur gebaseerd om Whisky. Brandering, maar niet té. Zoals op de verpakking staat: “een subtiele kick!”.

De Spanish Coffee smaakt heel erg naar Tia Maria. Het maakt je koffie lekker zoet en exotisch.

Ik heb inmiddels alle smaken geprobeerd, zowel in en naast een normale koffie, in en naast een cappuccino als in en naast een espresso. Ik ben verkocht. Alle combinaties vind ik fantastisch. De allerlekkerste variant vind ik de Spanish Coffee in een cappuccino met een beetje slagroom erbij.

De cupjes zitten ook nog eens in een luxe presentatiedoos. Ziet er heel mooi uit en maakt het onwijs leuk om een cupje aan te bieden bij de koffie. Er gaan 16 cupjes in een doos dus er kunnen er mooi 4 van elke smaak in. Er zijn ook navulverpakkingen te koop per smaak of een mix van de 4 smaken.

20131222_232810Hoe leuk zijn de cupjes?!  Ik had zelf nooit gedacht dat ik mijn scheutje alcohol uit een cupje zou halen. Ik ben er echt helemaal weg van!

Nog een kleine tip: gooi eens een cupje leeg over een bakje slagroomijs…

With love ♥  S.

Pssst…. Kerstcadeautipje;) 

