Tags

, ,

It’s Christmas time!

Van Mama Roos’ blog mochten wij de Christmas tag ontvangen! Wij vinden dit ontzettend leuk want we houden van de kerst!

Wat is je favoriete kerstliedje?

S: Oh jee.. Ik vind zoveel kerstliedjes fantastisch. Ik moet ook toegeven dat ik laatst echt vol enthousiasme de hele dag heb geluisterd naar de kerst top 50 van Skyradio. Ik heb er echt van genoten. Als ik moet kiezen kom ik tot 5 met veel moeite. Ah toe, mag dat ook? Mijn 5 favorieten zijn:
– Have yourself a merry little Christmas van Coldplay. Dit is echt een nummer wat ik afschuwelijk kan vinden als het door een ander wordt gezongen, maar de tekst is prachtig en als het door Coldplay (Chris Martin) wordt gezongen smelt ik.
– All I want for christmas – Mariah Carey. Dit nummer geeft mij echt een ultiem happy gevoel. Het doet me ook heel erg aan de wintersport denken die er weer bijna aan zit te komen. Gezellig met het vriendje voor de openhaard en tussen de lichtjes. Heerlijk.
– Flappie – Youp van ’t Hek. Hoewel het nummer eigenlijk heel zielig is, verschijnt er toch elke keer een glimlach op mijn gezicht als ik het hoor en maakt het mijn kerstgevoel compleet.
– Thank God It’s Christmas – Queen. Dit nummer vind ik echt geweldig. Vooral dit jaar. Het nummer geeft me echt het gevoel van het was een zwaar jaar, maar het is nu kerst. Nu gaan we samen met onze geliefde vrienden en familie gezellig de kerst vieren en op naar het nieuwe jaar.
– White Christmas – Bing Crosby. Magisch!
Dit zijn wel echt de absolute favorieten, maar ik zou er rustig nog 20 kunnen kiezen…

N:  Ik vind (bijna) alle kerst nummers helemaal leuk! Altijd zo gezellig! Dat is vast omdat het maar een maand per jaar is :-) Ik wil ook heeeeel graag een top 5 want ik kan niet kiezen:
– Why couldn’t it be Christmas every day – Bianca Ryan.  Een lekkere happy meezing track! Deze moet op bij het optuigen van de boom!
– Everyday is Christmas – Do – Om verliefd te worden. Ik word dan altijd weer verliefd op de kerst.
– Being alone at Christmas – Miss Montreal – Dit is gewoon een lekker nummer, puur een lekker nummer. En een tof wijf.
– All I Want for Christmas – Mariah Carey – Wat is er niet leuk aan dit nummer? Na al die jaren verveelt het nummer mij nog steeds niet. En ieder jaar als ik hem weer hoor dan brengt het me terug naar alle voorgaande mooie kerstdagen die we al hebben gehad!
– 8 days of Christmas – Destiny’s Child – Why not?

Wat is je favoriete kerstfilm?

S: Dat is absoluut White Christmas en dan de “echte”’ versie uit 1954 met Bing Crosby, Rosemary Clooney en Danny Kaye. Helaas verliest deze film haar bekendheid elk jaar steeds meer. Het is echt een prachtige film. Maar ook qua kerstfilms geldt voor mij dat ik er nog wel een hele berg kan opnoemen.

N: The Nightmare before Christmas & How the Grinch stole Christmas – Heerlijke films. Gedachten uit en kijken. Maar wat ik echt ultiem vind rondom de feestdagen is super romantische films kijken, While you where sleeping, Serendipity, Pride & Prejudice en nog veel veel meer!!

Wat staat er boven aan je verlanglijstje?

S: Het klinkt heel raar; eigenlijk niks. Normaal heb ik hele lijsten en doen we volop aan cadeautjes, maar dit jaar slaan we dat wegens een hoop gedoe een beetje over. We vieren kerst dit jaar ook een stuk kleiner dan ik gewend ben. Het enige wat ik dan ook echt heel graag wil is dat ik en het vriendjelief samen met onze vrienden een hele mooie kerst gaan hebben en we dit als we oude bejaardjes zijn nog steeds doen.

N: Gezondheid en geluk voor iedereen. Dat absoluut het belangrijkste!! Maar als ik toch mijn cadeau lijstje mag maken dan zou ik gaan voor een see-through watch van Swatch Helemaal top! En mooie make-uppies van Kardashians.

Wat is je favoriete make-up look voor de kerst?

S: Opzich heel naturel, maar wel glitters aan het einde van mijn wimpers en een volle donker rode lippenstift.

N: Een beetje duister maar wel chique. Je wilt toch op fancy gaan. Ogen wat donderder en bordeaux rode nagellak.

Wat draag je het liefst tijdens kerst?

S: Ik draag op de dagen dat we naar anderen gaan voor een feestje of een etentje het liefst een heel mooi zwart of bordeaux jurkje met een bewerkte panty, een zwart colbertje en eindeloze hakken. Thuis draag ik het liefst iets wat heel lekker zit en op tweede kerstdag sowieso een pyjama! Het belangrijkste vind ik dat je je tijdens de kerstdagen lekker voelt. Ik hoop dan ook altijd dat de mensen die naar ons komen gewoon iets aandoen waar ze zich goed in voelen.

N: Een mooi jurkje met mooie hakken of laarzen, haartjes netjes gedaan en een mooi make-upje op. Want zeg nou zelf….. je wil wel mooi op die foto’s staan.

Speel je liever buiten in de sneeuw, of geniet je binnen van een kop warme chocolademelk?

S: Een combinatie van beide! En dan het liefst: wakker worden, uit het raam kijken en zien dat het gesneeuwd heeft, naar beneden rennen en snel een dikke jas en handschoenen aantrekken en dan hoppakee de sneeuw in. Na een paar uur lekker naar binnen, alle natte kleding uit en heerlijk voor het raam genieten van een grote beker hot choco met slagroom.

N: Voor mij ook een combi van beide. Ik zou ‘s morgens ook gelijk naar buiten rennen, en gaan sleeën met mijn dochter. Sneeuwpoppen maken en gewoon pret maken. Daarna weer naar snel naar binnen rennen voor een heerlijke warme choco. Om vervolgens ‘s middags weer precies hetzelfde te doen!! Let it snow!!!!!

Hoe ziet je ideale kerst eruit?

S: Puur genieten met familie en vrienden. Leuke etentjes, spelletjes, feestjes; alleen maar gezelligheid en er even bij stil staan wie je allemaal om je heen hebt en waar je dankbaar bent.

N: Eigenlijk hetzelfde als S., omschrijft. Familie en vrienden met alleen maar gezelligheid! Wat een mooie warme tijd is het toch!

Wat doe je met kerst dit jaar?

S: Wij rekken de kerstdagen altijd een beetje uit… Afgelopen vrijdag zijn we met een groep vrienden gezellig eten bij vrienden. De 23e gaan het vriendje en ik lekker samen ergens romantisch een hapje eten, even qualitytime tussen de drukke dagen door. De 24e gaan we met een groepje vrienden bij ons eten. Dit kunnen we eigenlijk al een traditie noemen. Het zijn hele goede vrienden en we doen dit al een paar jaar nu. De 25e vieren we kerst bij mijn vader met wat familie en vrienden, spelletjes doen en eten. De 26e ga ik lekker alleen in mijn pyjama de hele dag kerstfilms kijken (het vriendje moet helaas werken). Hierna gaat de dagen eigenlijk nog steeds door aangezien het vriendje de 27e jarig is, ik de 28e een feestje heb, we de 30e samen uit eten gaan en de 31e het alweer oud en nieuw is! En dan beginnen de nieuwjaarsborrels nog… haha.

N: Druk druk druk! Kerstavond eten we met een groep vrienden bij S.  Eerste Kerstdag komt mijn schoonfamilie gezellig bij ons thuis, een dag met cadeautjes voor alle kids en ‘s avonds lekker eten met 13 personen en natuurlijk spelletjes doen. Tweede kerstdag gaan we eerst naar het graf van mijn oma, even een bloemetje brengen en zeggen dat ik haar mis. Daarna naar mijn ouders, waar ook mijn broer met zijn gezinnetje zal zijn. Ook daar weer cadeautjes en heerlijk lekker eten. Kortom het wordt alom genieten, veel eten en heel veel cadeautjes.

Heb je een echte kerstboom of een neppe?

S: Wij hebben een neppe kerstboom, waar ik echt heel erg blij mee ben. Hij is 1.85 m hoog en ik denk dat de doorsnee wel iets meer dan een meter is. De takken zijn zo mooi verdeeld. Het is echt een volle boom.

N: Een echte. Ik houd van de geur van een kerstboom. Wij hebben een Nordman spar, een hele mooie grote boom. Die helaas wel al zijn “haren” begint te verliezen.

Wat voor kleur ballen zitten er in de boom?

S: Bij ons zitten er naast ballen ook allerlei andere dingen in de boom. De kleuren zijn oud roze, zilver, grijs en wit.

N: Bruin tinten voornamelijk.

Mama Roos bedankt voor het taggen van ons! We vonden het super om de tag in te vullen!

Have a wonderful Christmas!

With love N & S.

