Tags

, , , , , , , , , , ,

Sommige mooie momenten worden mooie herinneringen die je je hele leven bij je zult dragen. Vaak zijn dit de grotere dingen in het leven. Je eerste kus, het kopen van een huis, je trouwdag, noem maar op!

Vaak wordt bij wat kleinere prachtige momenten maar heel kort stilgestaan en zakt de herinnering steeds verder weg en soms wordt er zelfs helemaal niet bij een moment stil gestaan. ZONDE!

Zowel de grote als de kleine herinneringen zouden je bij moeten blijven. Ik vind de kleinste momenten vaak het mooist en ik probeer die momenten om te zetten in herinneringen en die herinneringen voor altijd te koesteren.

Helaas vervagen herinneringen nog wel eens.

Het einde van het jaar nadert… Denk nu eens bij jezelf na welke mooie momenten je dit jaar hebt meegemaakt. Hoeveel weet je er nog? Hoeveel herinneringen van dit jaar koester je nog? Ik heb er nu een tijdje over nagedacht en dan komt er steeds meer in me op, maar toch heb ik het idee dat ik heel veel momentjes kwijt ben. Als ik eraan herinnert zou worden zou ik het nog wel weten, maar zo 1, 2, 3 uit mijn geheugen niet.

De oplossing:

20131230_202639_20131230203044124

De herinneringen pot!

Ik heb voor een paar euro deze pot bij de Woonstore gekocht en heb hem een klein beetje versierd. Ik heb de met wat grijze krijtverf van de Hema met een sponsje op de voorkant aangebracht en wat glitters in de pot losgelaten. Meer niet.

20131230_194256

Ik en mijn vriend (onder druk haha) gaan hier vanaf morgen, 1 januari 2014, onze herinneringen in bewaren door de herinneringen op kleine briefjes te schrijven, deze op te vouwen en in de pot te bewaren. Grote en kleine dingen. Mooie keuzes, mooie dingen en mooie momenten. Kortom, alle mooie herinneringen die bij ons leven horen. Er mogen alleen maar herinneringen in de pot en geen herinneringen uit de pot.

Ik wil in het nieuwe jaar (nog) meer en (nog) bewuster gaan genieten. Meer dingen koesteren en geen herinneringen laten vervagen.

Op 31 december 2014 wil ik dan lekker een uurtje ‘s middags met zijn tweeën saampjes knus op de bank gaan zitten met een lekker flesje wijn en de pot openen. Samen alle mooie herinneringen teruglezen en er bij stil staan. Even terug in de tijd gaan en genieten van het (hopelijk) mooie jaar wat we samen weer hebben gehad.

With love S.

