Tags

, , , , , , , , , , , , ,

 

Ik zal jullie er nog vaak mee lastig vallen… Kaarsjes!!! Zo sfeervol en leuk! Ik kan er echt geen genoeg van krijgen.

Deze DIY vind ik zelf heel erg leuk! Ook om te maken! Het is weer eens iets anders dan anders. Het is… een drijvende kaars waar geen kaarsvet bij komt kijken!

Wat heb je nodig:


20140108_222717Eigenlijk heb je alleen maar een drijfkaarssetje nodig en wat water, olie en een toiletpapiertje. Verder kun je alles zelf bepalen! Je kunt er echt alle kanten mee op. Je kan het in een schaal doen, in een grote vaas, in glazen, noem maar op! Super veel mogelijkheden.

Voor mijn variant heb ik een oude goedkope ketting gebruikt en een crème brûlée bakje gebruikt. In deze bakjes kan je de kant-en-klare crème brûlée kopen bij de Albert Heijn. Super handig om te bewaren. Komt altijd wel een keer van pas!

Wat zit er nu eigenlijk in het doosje:

20140108_223657

Bar en bar weinig. Er zit alleen wat kleurstof in het doosje en de drijfkaarsjes. Gelukkig kost zo’n setje echt heel weinig. Tenminste als je het niet bij de site koopt waar dit setje vandaan komt. Daar vragen ze € 15,00 voor een setje, terwijl als je even goed googled je echt al voor een paar euro een setje kunt krijgen. Ik heb dit setje ooit op de huishoudbeurs in een aanbieding gekocht en ik had het nog liggen. Je kunt de drijfkaarsjes trouwens hergebruiken, dus het valt wel mee!

Wat heb ik gedaan:

Allereerst heb ik mijn oude ketting om het crème brûlée bakje gewikkeld en wat water in het bakje gedaan. Volgens de beschrijving moet je minimaal 2 centimeter gebruiken. Ik heb denk ik maar 1 centimeter water erin gedaan, omdat mijn bakje te laag was… Maar het ging prima!
20140108_223559
Vervolgens heb ik op het water wat olie gegoten totdat al het water bedekt was. Volgens de beschrijving moest dit 1 centimeter zijn, maar ook dit heb ik niet gehaald…

Van het toiletpapier heb ik een stukje afgescheurd en dit zo strak mogelijk opgerold. Dit is het lontje. Het lontje heb ik in het drijfkaarsje geduwd.

20140108_224102

This is it….! Nu was het alleen nog maar een kwestie van het drijfkaarsje in de olie leggen en aansteken! Heeeeel erg simpel!

20140108_224436
Klaarrrrr dacht ik! Ik vind het al helemaal leuk zo. Maar ja, het is natuurlijk ook zonde om de kleurstoffen niet te gebruiken en daarbij was ik ook gewoon veel te nieuwsgierig naar hoe het er met een kleurtje uit zo zien. Dusss… kleur erbij!!!

Purple it is! Tenminste, dat dacht ik. Ik heb een klein beetje van de paarse kleurstof in de olie gestrooid, maar paars bleek roze te zijn. Wat mij overigens heel goed uitkwam… Ik heb meer met roze dan met paars!
20140108_224825

Leuk toch?! Viel me echt mee! Ik had het niet zo leuk verwacht met een kleurtje. Al is het niet helemaal mijn kleur roze… Ik zou zo graag een oud roze kleurstof willen… Ga ik toch maar eens naar op zoek!

Volgens de beschrijving blijft het ongeveer 10 uur branden op 1 centimeter olie. Aardig lang!!! Of het echt zo lang is weet ik nog niet. Hij heeft bij ons wel de hele avond staan branden!

Ik ben er wel blij mee! Of ik het nou echt altijd zal gebruiken vraag ik me af, maar zo op zijn tijd zal ik dit zeker doen! Ik heb ook al wat ideeën met stenen, glitters, schalen en ja ook al een idee voor de kerst…haha.

With love ♥ S.

