Tags

, , , , , , , , , ,

A healthy outside comes from the inside!

In het kader van het nieuwe jaar, een frisse start vond ik dat mijn lichaam ook een frisse start verdiende! Een opfrisbeurtje! Tijd voor een detox!!! Eventjes het lichaam ontgiften.

Wat me best nodig lijkt na december… en eigenlijk na 21 jaar…

Nu draaide mijn maag al 10x om als ik aan een detoxkuur dacht. Niet eten, Klysma’s zoals de Kardashian’s doen; alle rampscenario’s kwamen al in me op. No way dacht ik dan ook alweer gelijk. Dan maar niet ontgiften. Lieve, lieve giftige stoffen blijf maar lekker in mijn lichaam!

Om het toch niet zo gemakkelijk op te geven ben ik maar weer mijn trouwe vriend Google gaan raadplegen en na even zoeken kwam ik bij een detox die anders was dan anderen.

De 2b detox van Amiset!
20140109_151456De detox voor wild nights and happy days! Well, that’s what we need!

De 2b detox onderscheidt zich van andere detoxkuren, omdat deze zich op de lever richt in plaats van de darmen, maag, enzovoort.

Ik dacht… mijn lever?! Maar… Je lever is verantwoordelijk voor het filteren en afbreken van stoffen uit vetrijk voedsel, alcohol en andere genotsmiddelen. Je lever bepaalt ook nog eens mede je energiepeil, de mate van veroudering, je gemiddelde vetpercentage, de vitaliteit van je huid en zelfs de kleur van de wallen onder je ogen. Heel slecht, maar van de helft van deze dingen was ik me geeneens bewust.

De 2b detox is een mix van reinigende kruiden en B-vitamines in natuurlijke bosbessenconcentraat met zoetstof. 2b detox ondersteund de reinigende werking van je lever en hierdoor worden de afvalstoffen snel en makkelijker verwijderd. Zo wordt het afvallen gestimuleerd en gaat je huid stralen.

Er wordt aangeraden 10 ml per dag te verdunnen met water en het ’s ochtends voor of na het ontbijt op te drinken, opgelost in 100 ml water en dit tot het flesje op is. Er zit 100 ml in het flesje dus je zou er 10 dagen mee moeten kunnen doen! Ik had er echter na zes dagen wel genoeg van.

Here we go! Dag één!  Mijn eerste detox ever!
20140109_131754Om nou te zeggen: Jammie, dat ziet er lekker uit! Nee..  Maar het smaakt echt prima! Niks mis mee!  Zolang je er maar niet aan ruikt. Al moet ik zeggen dat ik hier na dag drie anders over begon te denken. Toen kwam het drankje wel echt mijn keel uit.

Omdat er wordt aangeraden niet al te veel hele vette dingen te eten tijdens je detox heb ik me voorgenomen dit ook niet te doen. Verder mag je met de 2b detox gewoon eten! Ideaal!

Na een paar uurtjes begon mijn buik allerlei rare geluiden te maken. Net alsof er een oorlog was daarbinnen. En dit heeft eigenlijk vier dagen geduurd. Ik heb wel iets meer tijd op het toilet doorgebracht de eerste vier dagen dan normaal. Fijn he, dat ik dit met jullie deel! De laatste twee dagen merkte ik eigenlijk niks meer ervan. Waarschijnlijk omdat mijn lichaam toen helemaal schoon was!

Detoxen… Mijn eerste keer, maar ik ga dit zeker vaker doen! Ik heb het gevoel dat mijn huid wel wat gezonder is geworden, minder onzuiver. Ik ben ook nog eens wat afgevallen!

Mocht je een keer een detox willen doen dan is de 2b echt een aanrader. Het is wel de eerste die ik heb gedaan dus ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal, maar het voelt echt super. Ik voel me helemaal fris en happy! Het klinkt heel gek, maar het is net of je gelijk mentaal een detox hebt gehad. Happy thoughts!
detox 1

With love S. 

