Tags

, , , , , , , , , , ,

90s1

Mijn jeugd heeft zich afgespeeld in de jaren 90. Ik heb er super goede herinneringen aan en ik vind het ook super leuk om herinneringen op te halen uit die tijd. De tijd van Celine Dion en Gabbertje, van Nintendo & Playstation, de tijd van de eerste Windows en de tijd van als kind buiten spelen. De tijd van….. 

FILMS

Een paar klappers qua films uit de jaren 90 waren toch wel:

Titanic
The Matrix
Jurassic Park90s2

Bij alle drie de films heb ik leuke herinneringen. Aan Jurassic Park heb ik de grappigste herinnering denk ik. Ik was 12 en ik mocht met mijn moeder en mijn oudere broer mee naar de bioscoop. Ik voelde me geweldig. Een spannende film en dat met mijn grote broer! Helaas heb ik niet veel van deze film gezien. Ik vond het vreselijk eng! Bij de scène dat ze voor het eerst een aanraking komen met de T-rex ben ik heel snel naar de wc gerend. Wel met een pokerface kan je je voorstellen. Bij de wc aangekomen bleek ik niet de enige te zijn. Toen ik na een tijdje terug ging stond mijn moeder me op te wachten en ze vroeg of ik het eng vond. Ik heb natuurlijk gezegd dat dit niet het geval was en ben heel stoer weer gaan zitten en wou absoluut niet naar huis. Ik denk dat ik een week nachtmerries heb gehad!

Muziek
We hebben leuke muziek voorbij horen komen in de jaren 90. Wel heel erg gevarieerd! Nummer 1 hits van de jaren 90:

1990 – Nothing Compares 2 U – Sinead O’Conner
1991 – Everything I do, I do it for you – Bryan Adams
1992 – Rhythm is a dancer  – Snap!
1993 – What’s up  – 4 Non Blondes
1994 – Dromen zijn bedrog – Marco Borsato
1995 – Het is een nacht…..  – Guus Meeuwis & Vagant
1996 – Macarena – Los Del Rios
1997 – I’ll be missing you (tribute to the Notorius B.I.G.)  – Puff Daddy & Faith Evans
1998 – My heart will go on – Celine Dion
1999 – The road ahead (miles of the unknown) – City to City

90s3Mijn favoriete of beste herinnering komt dan voort uit I’ll be missing you. Ik was hier 13 jaar oud en helemaal gek van mijn kamertje. Ik zetten dan de top 40 op en ging mijn kamertje al dansend en zingend opruimen. Ondertussen moest ik ook steeds naar de radio lopen om mijn bandje op te nemen. Ik nam vaak de top 40 op, maar dan zonder het gepraat tussen door! Ik vond het fantastisch op de middelbare school. Een vrouw in the making. Top!

Trends
Trends, my oh my wat hebben we een trends gehad zeg jeetje! Vreselijke trends!

90s4

 

Trends, my oh my wat hebben we een trends gehad zeg jeetje! Vreselijke trends!

Gabbers – persoonlijk vond ik het vreselijk! Die kale koppen! En ik kon niet dansen op die muziek.

Furby’s

Tamagotchi

De Flippo’s

Doom

Lemmings

Tomb Raider

Genres

De meeste populaire muziekgenres van de jaren 90 waren:

Gabber
Hiphop
House
Happy Hardcore

Series

En dit waren de series waar we het meest naar keken:
Saved by the bell –  Beetje jaren 80 nog, maar tot 1993 op de tv en ik vond het fantastisch!The fresh prince of Bell Air. –

Mijn absolute favoriet! Altijd weer grappig. Gewoon prachtig.

90s5

Big BrotherLove Letters
Melrose Place
Baywatch

90s6

Beverly Hills 90210

Om eerlijk te zijn vond ik deze series eigenlijk allemaal leuk!

Boven alles was de jaren 90 voor mij een bijzondere tijd omdat ik mijn eerste ongesteldheid kreeg, mijn pubertijd insloeg als een bom, ik mijn eerste vriendje kreeg, mijn eerste biertje dronk, voor het eerst heel erg dronken was, voor het eerst ging stappen, naar de middelbare school ging, ik een scooter kreeg,(niet per see allemaal in die volgorde) en ga zo maar door en door.

Een volgende keer zal ik jullie meenemen in een foto reisje door mijn jeugd, tijd om het te herleven.

Haalt herinneringen op allemaal he? Leuk he? Zo kan ik nog wel uren door gaan. Wat is jou leukste/mooiste/grappigste herinnering van de jaren 90?

With love N.

