Tags

, , , , , , , , , , ,

Coffee… A magical posion. 1

Ik ben een echte thee drinker, misschien zelfs een thee verslaafde. Maar sinds mijn wekkertje altijd vroeg afgaat (mijn dochter) ben ik koffie gaan waarderen.

Volgens de echte koffie drinkers drink ik geen koffie, maar warme melk. Ik moet ze hierin gelijk geven. Ik drink mijn koffie met veel melk en suiker. Een latte machiatto heeft mijn voorkeur.

Koffie drinken kan iets gezelligs hebben. Dat is voor mij nog het geval, misschien omdat ik maar 1 of 2 kopjes per dag doe en er echt even voor ga zitten en geniet. Lekker naar een leuk koffie zaakje gaan doet voor mij wonderen. Op de een of andere manier krijg ik er veel inspiratie van. Vind het er altijd heel gezellig en knus. Ik ga altijd naar een koffie zaakje bij mijn werk om de hoek: http://www.coffeecompany.nl/rotterdam/eendrachtsplein/.

Thuis dronk ik nooit echt koffie, totdat we een melk opschuimer kregen. Ideaal om cappuccino mee te maken, met een Nespresso koffietje erin. Heerlijk!

Een tijdje geleden kwamen mijn schoonzus en zwager met een nieuw Nespresso apparaat, eentje met een melk opschuimer. Met één druk op de knop zet je een espresso, Nespresso, cappuccino of latte machiatto. Het is heerlijke koffie en ik was meteen verkocht.

Een paar weken later heb ik het apparaat ook gehaald.  Nu kan ik thuis heerlijk genieten van een koffie en met mijn thermo bekertje zit ik lekker in de tram onderweg naar mijn werk van mijn koffie te genieten.

Het is heerlijk en je hoeft niet veel extra’s te doen. Het is een kwestie van afstellen naar smaak en vervolgens na het zetten van koffie even door spoelen. Wat inhoudt dat je een halve minuut een knopje ingedrukt moet houden zodat hij kan spoelen. Het “tankje” met melk kan je uit het apparaat trekken en zo in de koelkast zetten. Hij is ook volledig uit elkaar te halen en in de vaatwasser te plaatsen. Wel zo makkelijk. Coffee… A magical posion. 2Coffee… A magical posion. 3

Kortom of je nu thuis of in een koffie zaak het is lekker, maakt je wakkerder en het heeft ook vaak iets gezelligs. En nu kan je bijna alle soorten koffie ook thuis zetten.

Toppertje van het verhaal is natuurlijk het Nespresso apparaat. Twijfel je over een koffie apparaat? Eentje waarmee je ook cappuccino en latte’s mee kan maken? Niet meer twijfelen, koop het gewoon! Het is lekker en super easy!! Een echte must have voor warme melkdrinkers met een beetje koffie ;-)
Coffee… A magical posion. 4Enjoy!

With love ♥ N. 

