Tags

, , , , , , , , , , , , , , , ,

Onze poezen geven ons huisje zoveel gezelligheid. Heerlijk. Het enige wat ik echt vreselijk vind ik de krabpaal in de woonkamer, maar het is gewoon wel belangrijk en goed voor een kat dat ze voldoende krabruimte en een eigen plekje hebben.

Nu hadden wij ook wel een enorme krabpaal staan hoor… Zo een die van de vloer tot het plafond is met een mandje erin enzovoort. Omdat onze kater nogal lomp is en hard van de kast op de paal sprong is deze in het midden afgebroken. Dus nu staat er een halve paal. Waar ik me al helemaal aan irriteer. Het allerergste is nog dat ze de paal eigenlijk alleen gebruiken om in te slapen en niet om te krabben.

Weg ermee! Maar dan wel op de voorwaarde dat ze op een andere manier genoeg andere eigen plekjes krijgen. In onze studeerkamer hebben we nog een kleinere krabpaal staan en een mandje, maar ik wil toch ook wat in de woonkamer hebben.

Iets wat ook leuk bij de inrichting zou staan.

GOT A IDEA!

Ik heb via Marktplaats heel goedkoop een veilingkratje gekocht. Deze kratjes zijn sowieso echt ideaal. Ik heb er al langer eentje waar ik het haardhout in bewaar en N. heeft een tijdlang een aantal kratten opgestapeld als kast in haar woonkamer gebruikt. Echt super leuk! Je kunt er ook heel leuk nachtkastjes van maken of een salontafel. Eindeloos veel mogelijkheden!

cat in a basket 1Ik heb er een kattenmandje van gemaakt! Het bovenste latje aan de voorkant van de kist en het latje aan de voorkant in het midden heb ik er met een schroevendraaier en hamer uitgeslagen.

Vervolgens heb ik het hele kratje heel goed en grondig geschuurd zodat er geen splinters meer voelbaar waren.

Nu alleen nog een kussentje erin en klaar! Ik heb nog wat catnipspray erop gespoten, zodat de katten door hadden dat het mandje voor hun was en toen konden ze heerlijk gaan chillen! Een super schattig mandje wat nog bij de inrichting past ook!

20140131_175223De ene poes moet nog even wennen, maar onze katervriend voelt zich al heel erg op zijn gemak in het mandje!
20140201_002032Ik twijfel nog of ik het mandje een greywash of whitewash ga geven. Ik denk eigenlijk van wel… Maar vriendjelief vindt dat dat het idee van het veilingkratje weghaalt, waar hij natuurlijk wel een puntje mee heeft.

Wat vinden jullie?

To be continued…

With love ♥ S. 

