Tags

, , , , , , ,

templates-in-Outlook-Web-Access

Die typische dingen die ouders vroeger tegen je zeiden, kun je ze nog herinneren? Die dingen die zo standaard waren dat je ze door alle ouders eigenlijk wel een keertje hoorde zeggen.
Ik heb altijd gedacht (en gezegd) dat ik dat niet zou zeggen tegen mijn kind. Ik zou wel wat originelers verzinnen. Nou dat is dus niet gelukt!

Ik betrap me er steeds meer en meer op dat ik de trekjes van mijn ouders overneem.

Op zich niet erg want ik heb super lieve ouders, maar toch schrok ik ervan!

Dit zijn de dingen die mijn ouders altijd zeiden:
1. Nu!!!
Die hele harde NU!!! Om je duidelijk te maken dat je toch maar even moet gaan luisteren!

2. Ik tel tot 3…
Een verschrikkelijke!!! Ik gebruik hem bijna dagelijks, en weet je, het werkt nog ook!

3. Waarom? Omdat ik het zeg!!!
Jeetje, wat vond ik het oneerlijk als ze dat zeiden!

4. Als hij in de sloot springt, spring je hem dan ook achterna?
Nee natuurlijk niet! Maar ze gebruikte het zelf wel als het hun uit kwam: je broer mag het niet dus jij ook niet! Heel vervelend!

5. Lief zijn he!
Ja duh! As always! :p

6. Kijk me eens aan als ik tegen je praat
Nou dit werd meestal gezegd als ik iets gedaan had wat niet mocht en dan zat ik daar toch even niet op te wachten hoor!

7. Eerst je bord leeg eten!

Soms zit je vol! En als je vol zit hoef je het niet op te eten, dat zeiden ze zelf. Haha.

8. Niet te dicht op de televisie gaan zitten. Dat is slecht voor je ogen.
Pa en ma, begrijp het dan! Dichterbij de televisie is alles veel en veel spannender!!!

9. Niet zo’n herrie maken!
Dan kunnen we toch niet horen hoeveel lol we hebben! Kom op met die herrie!!!

10. En wat zeg je dan…
Dat gaan jullie me nu vast vertellen!

11. Het maakt me niet uit wie begon!!!
Natuurlijk maakt het uit, ik moet mezelf toch verdedigen! Als ik niet begon wat het zelfverdediging dus moet het goed gekeurd worden!

12. Mijn vinger doet zeer als ik zo doe…..
Dan mijn moeders antwoord: Dan moet je niet zo doen! Legendarisch!

Ohhh mijn god, ik ben mijn ouders geworden……
Dit zijn de dingen die mijn ouders vroeger vaak tegen mij en mijn broer zeiden! Heel standaard.

Wij vonden het stom als ze dat zeiden. En ja, zowel mijn broer als ikzelf moeten toegeven dat wij deze dingen ook zeggen! En dat ze vaak nog werken ook. Het brengt me vaak ook terug naar de tijd dat ik deze uitspraken om mijn oren kreeg!!! Heel leuk!!!

Weten of zeggen jullie ook van die grappige standaard dingetjes?

2787306644078076529Zp9grecc

With Love N.

