Tags

, , , , , , , , , , , ,

PITAHAYA!!!

Laatst ging ik naar de markt om wat groenten en fruit te kopen. De markt vind ik hiervoor echt ideaal. Vaak verser dan de supermarkt en echt veel goedkoper dan de groenteboer en supermarkt.

Terwijl de meneer achter de marktkraam mijn tomaten aan het inpakken was, viel mijn oog op een roze/rood stuk groente of fruit? Ik had werkelijk waar geen idee wat het was.

Nieuwsgierig als ik ben heb ik even aan de meneer gevraagd wat het was. De red pitahaya, was zijn antwoord. Waarschijnlijk keek ik hem op dat moment heel dom aan, want hij moest lachen en begon uit te leggen wat het was. Een kiwi uit de tropen noemde hij het.

Kiwi, jammie!!! Daarbij kostten drie pitahaya’s maar één euro: MUST TRY!

pitahaya 1Ziet er toch beeldig uit?!

Eenmaal thuis ben ik het gelijk gaan proberen. De meneer van de markt had uitgelegd dat ik de pitahaya gewoon moest doorsnijden en vervolgens uitlepelen. Aan de slag!

Ik heb de pitahaya doorgesneden en ik werd spontaan een beetje verliefd op hoe de pitahaya eruit zag:
pitahaya 2Vreemd, maar wel prachtig! Snel uitlepelen. Nieuwsgierig!!!pitahaya 3Het uitlepelen was echt appeltje eitje. Veel soepeler dan bij een kiwi. Ik heb de het ook nog even in stukjes gesneden. Wel zo gemakkelijk…
pitahaya 4

I love it!!! Het smaakt heel apart, nou dat is niet helemaal waar eigenlijk. Het smaakt vooral heel onbekend. Ik weet ook niet zo goed waar ik het mee moet vergelijken. Het doet me qua structuur heel erg denken aan het binnenste van een kiwi, maar qua smaak meer aan een kruising van een meloen en een banaan. Oke, dit klinkt raar he?! Maar het is echt lekker!!! Heel erg fris en waterig! Echt ook iets voor de zomer denk ik!

Ik heb al etende nog even wat research gedaan op Google en het is ook nog eens super gezond:

Calorieën: 55 Kcal IJzer: 0,3 mgr
Vit C: 16 tot 40 mgr Kalium: 90 mgr
Koolhydraten: 12 gram    
       

Ik raad deze vrucht echt aan! Het is echt heel erg lekker!!!

Inmiddels heb ik de pitahaya ook al door een aantal shakes gedaan: Jammie!!!

With love S.

