Tags

, , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Ik mag weer!!! Ik heb officieel groen licht van de fysiotherapeut gekregen om het hardlopen weer op te pikken en langzaam op te bouwen!
run 1

Echt, blijer had de vriendelijke man me niet kunnen maken. Je zou het bijna niet zeggen, maar ik ben stiekem gek op sporten! Ik vind het heerlijk! Helaas heb ik het al heel erg lang niet kunnen doen door mijn knie en schouder… Jammer genoeg is er echt geen sport die je kunt beoefenen zonder je knie en schouder… Maar goed, ik mag dus weer!!! Niet alles. Eigenlijk bijna niks. Maar who cares! Iets is beter dan niets! And I love to run!

Natuurlijk was ik weer te blij en begon ik gelijk over de Electric Run die eind van de maand is. “Niet te enthousiast dametje! Rustig opbouwen zeg ik, die Electric Run kun je op je buik schrijven.” Ik hoor het hem nog zeggen. Ik werd weer even terug op mijn plek gezet.

De Electric Run lijkt me toch zo verschrikkelijk leuk! Mocht er volgend jaar weer een editie zijn: I’m so in!

Nu moet ik maar gewoon even blij zijn dat ik weer mag beginnen en dat ben ik dan ook zeker.

Ik ben eergister gelijk begonnen. Ik heb een schema van de fysiotherapeut meegekregen waar ik me aan MOET houden van hem en ik heb me voorgenomen dit ook braaf te doen.

Ik ben nu begonnen met 8 x 4 minuten en 1 minuut rust tussendoor. Niet echt heftig, maar ik moet zeggen: het was ook wel even genoeg. Na meer dan een jaar niks doen en mijn knie niet belasten was dit eigenlijk wel goed. Stiekem zelfs heel zwaar. Ondanks dat ik vooraf echt dacht dat het te weinig zou zijn. Ik ben heel blij dat het op wat vocht in mijn knie na goed is gegaan! Nu is het rustig opbouwen ook wel echt een goede motivatie voor mij! Ik wil zo graag weer kunnen wat ik kon, maar dit was een prima begin. En dan was het ook nog eens lekker weer!

run 2
And yes… spierpijn it is!

Ik weet niet wat het is met dat hardlopen, maar het werkt. Voor mij dan in ieder geval. Ik word er gewoon echt heel blij van. Het bikkelen en doorzetten. Jezelf net even iets verder pushen dan je eigenlijk kan waardoor je het de keer erna wel kan en dan kan je weer iets verder. Het is echt je eigen kunnen. Een battle tegen jezelf! Je doet het echt puur voor jezelf!

First you feel like dying and then you feel reborn!
I truly love it!

Ik voel me altijd ook al helemaal Sporty Spice als ik mijn hardloopkleding aan heb getrokken hihi. Slaat natuurlijk nergens op, maar toch word ik er gelijk al heel blij van. En natuurlijk niet de muziek in mijn oortjes te vergeten!

Ook geeft het me zo’n vrij gevoel. Heerlijk buiten in de natuur. Ondertussen een beetje om me heen kijken. De frisse lucht. Gewoon mijn gedachten even op nul en gaan! Niet nadenken, maar doen! Heerlijk!

Ik ga ervoor!

With love ♥ S. 

