Tags

, , , , , , , , , , , , ,

Groenten, groenten, groenten: HEALTHY!

Vandaag wil ik een heel simpel, maar heel erg lekker gerecht met jullie delen! Misschien is gerecht niet helemaal het goede woord aangezien het alleen maar groente betreft en geen vlees of aardappelen of iets dergelijks.

Ik noem het maar spinazie a la D., omdat het vriendjelief het heeft bedacht! Haha.

In dit gerecht gaat 400 gram verse bladspinazie, 250 gram champignons, een teentje knoflook, 1 of 2 rode pepers, een grote ui en natuurlijk wat liefde!

Dit is trouwens voor twee personen! Je zou er ook wel met drie personen van kunnen eten, maar wij zijn grote eters..

Dit is echt een gerecht om te maken als je snel klaar wil zijn na een lange dag. Het is zo verschrikkelijk simpel (je zal inmiddels wel doorhebben dat ik van simpel hou…).

De champignons moeten gesneden worden evenals de ui en de rode peper(s). De ui doe ik meestal in ringen. Qua rode pepers ligt het er een beetje aan wat je lekker vindt. Wij gebruiken er twee, maar als je niet echt van pittig houdt zou ik voor één rode peper gaan.

Verder heb je alleen de wokpan nodig! Wat olie in de pan en dan kunnen de uien, het teentje knoflook, de rode peper(s) en de champignons er al in! Na een minuutje, als de ui een beetje gefruit is, kan de helft van de spinazie erbij. Eigenlijk zou de hele zak er wel in mogen, maar dat past bij mij nooit in de pan. Ik doe dan na een paar minuten als de spinazie wat is geslonken de rest erbij.

Nog een paar minuutjes wokken en klaar is kees!

Meestal doe ik er wat aardappeltjes uit de oven bij.

Dit kan echt iedereen maken en het is toch even anders dan anders! Ik scoor hier echt punten mee als er eters zijn. Geheel onterecht of course, want zo bijzonder is het niet. Maar wel fijn…hihi. Aanradertje dus!!

Healty vegetable dish 1With love ♥ S. 

 

