Tags

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

IMG_23230474157353

Deze quote kwam ik tegen op Pinterest en ik ben het er echt helemaal mee eens! Het is naar mijn idee echt zo. Mensen zijn zo verschrikkelijk obsessed met hun telefoons, computers, noem maar op. And yes, I am guilty as well.

Natuurlijk hoort het ook bij de tijd van tegenwoordig. Het is ook niet raar, maar ik vind het zo verdomd zonde!

Ik heb weleens etentjes gehad dat we echt super gezellig uit eten gingen en dan zat iedereen om de beurt op zijn of haar telefoon. Soms zelfs tegelijk. Wat op zich niet erg is, maar ik denk echt niet dat ik overdrijf als ik zeg dat je daarmee zeker een derde van je “quality time” met elkaar kwijt bent. Ik heb mezelf ook weleens betrapt dat ik midden in een gesprek zat te appen en zei: “Wacht even hoor, mijn appje is bijna af”. Shame on me!

Ik geloof zomaar dat je hierdoor echt heel veel mooie momenten mist of misloopt.

Ik ben het gaan proberen. Ik hou tegenwoordig avonden met vrienden en vriendinnen voor een groot deel zonder mijn telefoon. Ik laat hem wel aan staan en kijk af en toe even of er iets dringends is of niet, maar ik open mijn appjes geeneens tenzij het belangrijk is. Dit doe ik nu zo’n twee maandjes en sindsdien is het me pas echt opgevallen wat voor een belangrijke rol de telefoon speelt.

Een heel stom voorbeeld is dat ik laatst in Amsterdam aan het eten was met twee vriendinnen langs de gracht. Ik had een “telefoonloze” avond en er kwam dus een moment dat mijn vriendinnen allebei in hun telefoon opgingen. Rustig om me heen kijkend barstte ik in lachen uit. Wat gebeurde er nou: er liep een man langs de gracht en achter hem liep een vrouw. De vrouw riep de man waarop de man zich omdraaide. Alleen dat ging niet helemaal goed. Hij viel zo in de gracht en de vrouw kwam niet meer bij. Het was echt een hilarisch moment en mijn vriendinnen hebben dat gemist!

Nu is dit natuurlijk niet echt een moment wat echt bijzonder is, maar toch geniet je ervan.

Hetzelfde geldt voor stappen. Door die telefoons worden er wel allemaal leuke nummers en dansjes en flirts gemist hoor!

Het is natuurlijk onzin dat het alleen aan de telefoons ligt. We moeten gewoon met zijn allen veel en veel meer gaan genieten. Meer doen, meer leven, more fun!

Ik wil het! Ik wil genieten en alles uit het leven halen! Niets meer aan me voorbij laten gaan. Doen!

So spend more time drinking wine, tongue kissing, dancing under the moon and everything else that you love and makes you laugh!

We beperken onszelf soms zo om te genieten. Ik ga zelf heel vaak de fout in. Mijn valkuil is vooral teveel nadenken. Zoveel dat het mijn plezier belemmert. Laat die grenzen en gedachten eens varen. Geef jezelf een avond je vrij. Laat alles even los. Ik neem op zijn tijd gewoon een zorgeloos momentje, dagje of avondje. Soms lukt het niet, maar vaak wel en dan heb ik de tijd van mijn leven!

Dans op de tafel, bestel een fles champagne, ga ’s nachts sterren kijken met je geliefde ook al is het veel en veel te koud, eet een hele chocoladetaart in je eentje op, maak tijd om te genieten en leg die telefoon af en toe weg zodat je optimaal kunt genieten van alle mooie momenten met de mooie mensen om je heen!

You only live once!

With love ♥ S.

