Tags

, , , , , , , ,

Een warm drankje wat zichzelf verwarmd en waar dus geen magnetron of fornuis bij komt kijken. Ik vond dit nogal ongeloofwaardig klinken, maar tegelijkertijd ook heel erg handig. Ik werd weer eens nieuwsgierig.

Het drankje waar ik het over heb is de Cheeky Choco van Hot Booster!

Hot booster 1

Oke… Dit bakje moet dus veranderen in warme chocolademelk. Hoe dan?!

“Het blikje is zo gemaakt dat je het gewoon kunt vasthouden, maar er kan hete stoom van de onderkant komen. Zet het blikje daarom op een hittebestendige ondergrond. De warmte ontstaat door calciumoxide en water met elkaar in contact te brengen. Dit gebeurt onderin het blikje en kan door het gescheiden gedeelte niet bij de inhoud van je Hot Booster komen. Calciumoxide met water wordt kalkzand. Dit is een natuurlijke grondstof en niet schadelijk voor mens en milieu. Het blikje is recyclebaar en kan gewoon in de prullenbak.” (www.hotbooster.com)

Mysterious, isn’t it?! Ik was heeeeel benieuwd en vond het zelfs wel een beetje spannend…

AAN DE SLAG:
hot booster 2
Het blikje omdraaien, dat kan ik wel :)
hot booster 3hot booster 4
Eenmaal omgedraaid en geopend zag het er zo uit als op de foto hierboven. Een plastic onderkant kwam tevoorschijn. Ineens leek het me veel minder aantrekkelijk en stiekem was ik al een beetje afgeknapt. Kom op, een blikje kan zichzelf toch niet verwarmen?! Nou, stap 2 maar even afmaken. Drukken op de onderkant.
hot booster 5
Oke, HEEL RAAR dit. Als je goed kijkt naar de foto zie je een soort wit poeder op mijn vingertoppen zitten. Hier kwam een beetje van vrij toen ik drukte en daarbij kwam er best veel stoom vanaf. Ook kwam er een gek chemisch geurtje vrij.

Geef het een kans S., geef het een kans!

Nadat ik ongeveer 10 seconden braaf voorzichtig had geschud was het zover. De opening…
hot booster 7
HERE WE GO…

WOOOOW… het is geeneens vies!!! Het is eigenlijk nog lekker ook! Dit had ik dus echt niet verwacht. Het blikje voelt warm aan, maar is nog prima vast te houden! Heel apart dit. Ik vind het lekker, maar kan het idee dat het niet kan toch niet helemaal loslaten.

Maar even op de verpakking kijken hoe slecht dit wel niet is..
hot booster 6

Er zitten dus 120 calorieën in een blikje. Veel, maar dit valt reuze mee als je je bedenkt dat er in een “normale” warme chocolademelk al 76 calorieën in 100 ml zitten en je dus op 152 calorieën uitkomt zou het in dat opzicht nog gezonder zijn ook. Moet niet gekker worden…

Ik vind dit wel echt een ontdekking. Hoe ideaal is dit voor bijvoorbeeld in de auto?! Je hebt ook nog andere varianten van Hot Booster! Zo heb je een tomatensoep, een kippensoep, een bospaddenstoelensoep, een chocolademelk met hazelnoot en een chocolademelk met pepermuntaroma. Nog redelijk wat opties!!!

Het kost € 3,95 per beker. Niet eens zo gek duur.

Ik zou het niet zomaar drinken, maar het is wel heel erg handig denk ik! Zeker om er eentje reserve in je tas of auto te hebben. Je weet maar nooit!

With love S.

