Tags

, , , , , , , , , , , , , , , ,

Are we? Helaas niet volgens mij. Er gebeuren zoveel nare dingen. Ik denk dat we nooit echt “veilig” zijn.

De kans dat er iets gebeurt, is er gewoon altijd. Hier bang voor zijn of wat dan ook heeft natuurlijk totaal geen zin. Ik voel me eigenlijk nooit echt bang, maar ik moet zeggen dat ik soms wel denk van “hmm, ik loop toch maar iets harder”. Heel naar vind ik dat! Dat gevoel is er nou eenmaal soms en waarschijnlijk soms nog terecht ook.

Wat ik dan vooral heel tricky vind is dat ik, en eigenlijk denk ik bijna alle vrouwen, zo verschrikkelijk weinig kan beginnen op het moment dat mij iets naars zou overkomen. Als ik ’s avonds alleen over straat loop en ik word aangevallen, dan kan ik daar echt heel weinig tegen doen. Natuurlijk zou je van alles proberen, maar of het echt resultaat heeft… Terugvechten: alsof we sterker zijn, schreeuwen: een mond is zo gesnoerd en 112 bellen: alsof we daar nou echt de kans voor zullen krijgen…

Je zou het al bijna niet meer zeggen, maar eigenlijk is dit een hele positieve blog haha. Safegirl verkoopt namelijk persoonsalarmen!

Voor (maar!) € 14,95 heb je het persoonsalarm de iLa Pebble.

safegirl 1safegirl 2Simpelweg een sleutelhanger! Je kunt het persoonsalarm dus gewoon aan je sleutelbos doen en wij vrouwen hebben volgens mij allemaal altijd onze sleutelbos bij ons!

Door op de knop te drukken en de sleutelhanger los te trekken activeer je in minder dan een seconde het alarm. Oorverdovend!!! Echt oorverdovend! Hier schrik je je “aanvaller” direct af en ook weet ik zeker dat er mensen van wakker worden!
safegirl 3

Tipje: zet het geluid even iets zachter! Ik heb hem zo zacht mogelijk gezet, zodat jullie wel het geluid kunnen horen maar niet de enorme hoogte!

Hoe handig is dit en hoe fijn om dit bij je te hebben?!

Ikzelf loop heel erg vaak met mijn sleutelbos in mijn hand. Soms pak ik de bos ook echt veel te vroeg uit mijn tas al. Meestal al aan het begin van de straat, na het stappen vaak al in de taxi en als ik bij vrienden in de buurt ben wezen eten hou ik ze meestal de hele weg naar huis al in mijn hand. Dus wat dat betreft heb ik eigenlijk de iLa Pebble al heel vaak in mijn hand.

Maar ook op het moment dat je ergens loopt en je je niet helemaal op je gemak voelt, dan pak je toch gewoon even je sleutelbos uit je zak of tas.

safegirl 5safegirl 6

Natuurlijk is het geen garantie op veiligheid. Dat kan ook helemaal niet. Maar ik moet zeggen dat ik het wel een ontzettend fijn idee vind om de iLa Pebble bij me te hebben. Ik vind het echt heel goed concept, echt heel goed bedacht. Het geeft toch een geruststellend idee. Je hebt iets bij je, iets achter de hand. En we hopen natuurlijk ook allemaal van niet, maar stel je komt in een vervelende situatie terecht; dan is het toch echt wel heel fijn denk ik en heel erg handig om het bij je te hebben. Het zorgt er ieder geval voor dat er alarm wordt geslagen en hoogstwaarschijnlijk schrikt het ook enorm af.

Ik vind het echt een musthave voor alle meiden en vrouwen onder ons. Als je iets kan doen/kunt aanschaffen waardoor je iets veiliger bent en je vooral veel veiliger voelt: DOEN!

With love S. 

 

