Tags

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Mini garden 0

Het zonnetje scheen regelmatig de afgelopen dagen en stiekem is de lente al iets te vroeg begonnen! Wat ik haar helemaal niet kwalijk neem want ik geniet met volle teugen van dit weer. Wat is het toch fijn om ’s ochtends wakker te worden en de vogeltjes te horen fluiten. Om hard te lopen met dit weer. I love it! Ook komen hier in de buurt alle bloementjes en bomen tot leven; genieten!

Qua omgeving hebben wij het ook wel echt getroffen. We hebben een buitenzwembad om de hoek, we lopen de straat uit en we zijn in het park, we hoeven maar twee minuten te lopen en wij zijn bij de plas, we lopen vijf minuten verder en we zijn in het bos en daarbij zijn er ook nog terrasjes in de buurt! Laat die zomer maar komen!

We hebben dan ook bewust gekozen voor een huis zonder tuin. Natuurlijk niet alleen omdat we zoveel mogelijkheden op loopafstand hebben, maar dat was wel iets wat mee heeft gespeeld. Verder ben ik gewoon niet zo van de tuin. Ik weet niet zo goed wat het is, maar we hebben er gewoon niet zoveel mee. Bij mijn ouders thuis hadden we wel een tuin, maar toen al vond ik het niet super. Ik ging liever weg. Liever naar het park of liever naar de plas. Al vind ik het nu ook heerlijk om met een groep vrienden bij vrienden in de tuin te zitten en heb ik inmiddels mijn vader zijn tuin al opgezocht, maar zelf een tuin hebben hoeft van mij niet zo. Het is heel gek, I know haha. Maar ja, als je dan voor een huis kopen gaat dan denk je wel even vooruit. Wat nou als we over tig jaar een kindje zouden mogen krijgen, die moet wel buiten kunnen spelen natuurlijk. En daarom speelde de omgeving zo mee! Maar ach, misschien verandert het nog wel over een paar jaar en wil ik dan heel graag een tuin en verhuizen. Dat zien we dan wel weer :)

We zijn voor nu in ieder geval heel erg happy met ons huisje en ons schattige balkonnetje. Op dit moment zou dan ook de enige reden voor mij zijn waarom ik een tuin zou willen omdat ik zo graag verse kruiden wil hebben. Toen ik bij de Hema liep laatst ging opeens het lichtje branden in mijn hoofd. Waarom zou ik geen kruiden op het balkon kunnen hebben?! Ruimte zat, zon en schaduw, zit naast de keuken en in de woonkamer; waarom heb ik dat nou niet eerder bedacht?!

Oke, daar heb ik eigenlijk wel een antwoord op. Vriendjelief heeft het misschien al eens voorgesteld… Maar toen leek het me niks. Ik zag al hele lelijke bakken voor me en allemaal onderhoud. Sowieso overleven planten het al nooit bij mij… Ik denk dat ik even aan het idee moest wennen haha.

In ieder geval bood de Hema echt een top oplossing aan, de mini garden!mini garden 1mini garden 2mini garden 3Te leuk toch?! Super simpel. Ons eigen mini kruiden tuintje op het balkon! En dan weer denk ik, waarom heb ik dat toch niet eerder bedacht…

De Hema verkoopt ook nog allerlei leuke zaden voor bloemen, maar ook voor kruiden! Mijn dag kon niet meer stuk!

mini garden 4Ik vind het helemaal leuk! Ook dat we nog zelf moesten zaaien! Al zag ik dat niet helemaal voor me met mijn niet-groene vingertjes. Maar daar heb ik een oplossing voor bedacht: ik heb het kratje inclusief zaden gewoon als cadeautje aan vriendjelief gegeven. Hij blij en ik blij!
Mini garden 5Ik ben heeeeeeel benieuwd of het gaat lukken! Of ik daadwerkelijk kruidenplantjes krijg en of ze dan ook daadwerkelijk blijven leven. Spannend!!!

With love ♥ S.

